Într-o lume unde incluziunea și egalitatea de șanse devin tot mai importante, educația copiilor cu nevoi speciale, în special a celor cu autism, reprezintă o prioritate morală și didactică. Proiectul „Fii sprijinul unui copil cu autism. Ajută-l să reușească prin educație! Suntem aici pentru tine!” se aliniază acestor valori, având ca scop creșterea gradului de integrare a preșcolarilor și elevilor cu autism (CES) în învățământul de masă. În acest context, pe 09 mai 2024, a avut loc workshopul „Strategii de lucru pentru copiii cu autism”, un eveniment esențial pentru avansarea acestui proiect, desfășurat la Școala Gimnazială Nr. 3 „Gheorghe Lazăr” Brașov.
Scopul proiectului
Proiectul își propune să ofere un cadru educațional coerent și stabil, care să sprijine dezvoltarea armonioasă a copiilor cu autism. Prin abordări personalizate și strategii educaționale adaptate, dorim să asigurăm o integrare eficientă a acestor copii în școlile de masă, oferindu-le șanse egale de succes academic și social.
Desfășurarea workshopului
Workshopul a reunit numeroase cadre didactice din învățământul primar și preșcolar, fiind găzduit de Școala Gimnazială Nr. 3 „Gheorghe Lazăr” Brașov. Evenimentul a fost onorat de prezența unor personalități marcante, printre care:
- Prof. înv. primar Zugravu Mihaela, Inspector Școlar de Specialitate – ISJ Brașov
- Conf. Univ. Dr. Psih. Clinician Otilia Todor, Președinte al Asociației Feuerstein
- Director Stingu Mihaela și Director Adjunct Voicu Daniel de la Școala Gimnazială Nr. 3 „Gheorghe Lazăr” Brașov
- Prof. înv. primar Jinga Ioana
- Psiholog clinician Olaru Anca Elena, Președinte al Asociației Educatoarelor din România
- Reprezentanți de la Universitatea Spiru Haret – Facultatea de Psihologie și Științele Educației Brașov
- Dir. Adjunct Iuliana Buta de la Liceul Teoretic „George Moroianu”
Metode și strategii noi
Formatorii workshopului, Conf. Univ. Dr. Psih. Clinician Otilia Todor și Psih. Clinician Autonom Olaru Anca Elena, au prezentat metode și strategii noi de lucru, subliniind importanța adaptării educației la nevoile fiecărui copil. Una dintre metodele centrale discutate a fost Metoda Feuerstein, un instrument de intervenție educațională care susține dezvoltarea potențialului uman și este adaptabilă pentru copiii cu TSA.
Suntem recunoscători tuturor participanților și reprezentanților care au fost alături de noi și au contribuit la succesul acestui eveniment. Împreună, ne angajăm să continuăm eforturile de a asigura o educație holistică și de a oferi sprijinul necesar copiilor cu nevoi speciale pentru a reuși în viață.
Workshopul „Strategii de lucru pentru copiii cu autism” a fost un pas important în direcția corectă, subliniind angajamentul nostru de a transforma educația într-un instrument de schimbare pozitivă pentru toți copiii, indiferent de provocările pe care le întâmpină.